Reminder: You are viewing our sharing site. Content may differ from our live site.
Share:    

26 Σεπτεμβρίου 2000

malamasNEW.jpg

Μια άλλη διάσταση της τραγωδίας του επιβατηγού-οχηματαγωγού ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, που εκτελούσε δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ικαρία - Σάμος - Πάτμος - Λειψοί, ήταν ο χαμός του υπολιμενάρχη Πάρου, Ανθυποπλοιάρχου Δημήτρη Μάλαμα.  Έχασε τη ζωή του το βράδυ της πρόσκρουσης του πλοίου από το άγχος και την πίεση κατά τη διάρκεια συντονισμού της επιχείρησης για τη διάσωση των ναυαγών. Όταν οι πρώτοι ψαράδες - διασώστες του ανακοίνωσαν στον προβλήτα της Πάρου ότι υπάρχουν δεκάδες πνιγμένοι, υπέστη οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου.

Η καρδιά του δεν άντεξε το άγχος, την ένταση και την αγωνία να προβεί σε κάθε ενέργεια προκειμένου να σώσει ανθρώπινες ζωές στα κύματα του Αιγαίου. Ήθελε να σωθούν όλοι, επιβάτες και πλήρωμα. "Θέλω να μην πάει τίποτα στραβά. [...] Θέλω να με κρατάτε ενήμερο λεπτό προς λεπτό, για κάθε ενέργειά σας, για την κατάσταση που επικρατεί και για κάθε ναυαγό που περισυλλέγετε" είχε πει δίνοντας οδηγίες προς τους λιμενικούς και τους ψαράδες. Θέλοντας να μην αφήσει τίποτα στην τύχη, έτρεχε από την Παροικιά μέχρι την Πούντα, όπου είχαν εντοπιστεί οι πρώτοι ναυαγοί, μοιράζοντας ακόμα και κουβέρτες.

Ο Δημήτρης Μάλαμας είχε καταταγεί στο Λιμενικό Σώμα το 1978 και από το 1980 υπηρετούσε στη Λιμενική Αρχή Πάρου.

Κατά τα αποκαλυπτήρια της προτομής του αείμνηστου Ανθυποπλοιάρχου Λ.Σ. Δημήτρη Μάλαμα, στην Πάρο, στις 18 Φεβρουαρίου 2001, ο Υπουργός του τότε Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστος Παπουτσής, δήλωσε: " Θλίψη και οργή μας προκαλεί το ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, θλίψη για τις ζωές που χάθηκαν και οργή για το ναυτικό ατύχημα. Είναι ημέρα τιμής για το Λιμενικό Σώμα, που απέδειξε ότι είναι πιστό στην αποστολή του να είναι κοντά στον πολίτη και σε άμεση ετοιμότητα για τις ζωές που κινδυνεύουν, αυστηρό στην εφαρμογή των νόμων για την ασφάλεια και την ποιότητα των υπηρεσιών που πρέπει να τηρούνται αυστηρά στην ακτοπλοΐα. Αυτή η προτομή αποτελεί χρέος τιμής για το στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, Δημήτρη Μάλαμα, που προσπαθούσε να εκτελέσει τις πάγιες εντολές του Λιμενικού Σώματος που εφαρμόζονται στο σχέδιο έρευνας και διάσωσης, κινητοποιώντας κάθε δυνατό χερσαίο και πλωτό μέσο. Το άγχος, η αγωνία και η αίσθηση ευθύνης στάθηκαν μοιραία για τον Δημήτρη Μάλαμα. Αποτελεί συνέχεια στη μακρά παράδοση του Λιμενικού Σώματος πράξεων αυτοθυσίας κατά την εκτέλεση του καθήκοντος"

Πηγές:- Ελευθεροτυπία, 20-9-2000- Ανάδυση (τεύχος 16)- Σάββας Ν. Αθανασίου (2009) ΥΕΝ και Λιμενικό Σώμα: 30 χρόνια από την ίδρυση του Λιμενικού Σώματος (1919-2009)